SINOPSI-MEMÒRIA: Porta tancada o amor a primera vista: CLASSE MAGISTRAL A CÀRREC D’ANA SANZ-MAGALLÓN I MARJORIE BENDECK
16 de març de 2021
De 16 a 18 hores
Aplicació: Zoom d’EDAV Associació
Dirigida a guionistes, escriptors, autors teatrals, directors i realitzadors, aquesta sessió pretén mostrar les regles i tècniques precises per a redactar una bona sinopsi que atraga la lectura del guió.
Una sinopsi dolenta pot fer que ni es lligen el teu guió. Una bona memòria aclarirà els dubtes sobre un projecte i farà més evidents les seues fortaleses. Les “regles” i la tècnica per a escriure aquests materials no són necessàriament les mateixes que per a escriure un guió… i, sovint, per desgràcia per a un projecte, no se’ls dedica el mateix esforç.
En aquesta xarrada veurem què s’espera trobar en una sinopsi de venda o en una memòria, què sol funcionar i què no, què convé incloure i què deixar fora. Exemples, consells, trucs i aixòmais perquè una bona història, damunt, es venga.
Ana Sanz-Magallón és Consultora i analista de guions des de 1996. Com a story editor ha participat en el desenvolupament d’una trentena de llargmetratges, entre els quals destaquen “Estiu de 1993” de Carla Simón, “El truco del manco” de Santiago Zannou, “Tres dies amb la família” de Mar Coll (Goyas a Direcció Novella) o “Bajo las estrellas” de Félix Viscarret (Goya a Guió Adaptat).
És tutora en tallers de desenvolupament de guió a Europa i Hispanoamèrica. El seu llibre “Cuéntalo bien, el sentido común aplicado a las historias” (Editorial Plot) és una referència per a guionistes hispanoparlants.
Més info:
www.anasanzmagallon.com
http://www.imdb.com/name/nm2202101/
Marjorie Bendeck , Llicenciada en comunicació i màrqueting, mestratge en psicologia organitzacional, estudis de cinema a Mèxic i l’EICTV a Cuba (producció). Resideix a Alemanya des de 2003, treballant per a festivals, fons i programes de capacitació a nivell internacional. Avalua projectes cinematogràfics per a MEDIA, ACE Producers i el Berlinale World Cinema Fund, i imparteix tallers de pitch i desenvolupament per al Mediterranean Film Institute, el Clúster AV de Canàries i l’IFFR-Pro de Rotterdam entre altres. Des de febrer de 2018 és directora del mercat de coproducció per a Europa Oriental Connecting Cottbus.
La xarrada estarà moderada pel guionista i director Fran Ortega, vocal de la Junta Directiva d’EDAV. Autor musical i cinematogràfic sota el pseudònim Pacoenlaluna, Fran ha treballat recentment com com a coguionista en els llargmetratges Viva la vida, dirigit per José Luis Berlanga, La síndrome inversa d’Ebenezer Scrooge, i Juegos de familia (col·laborador de guió), dirigit per Belén Macías. Ha sigut guionista i director del multipremiat curtmetratge Croquetas para el ministro, del pilot de sèrie Vallecas Running Club, i de diversos videoclips musicals. A la seua carrera cal sumar dotze anys de carrera com a guionista de televisió previs a la seua entrada en la pantalla gran l’any 2016.
Aquesta xarrada està organitzada amb la col.laboració de La Fundació SGAE, a través del Consell Territorial de la SGAE de la Comunitat Valenciana.
L’accés és lliure i gratuït però les places són limitades. S’admetran inscripcions per ordre d’arribada del butlletí d’inscripció fins a completar l’aforament establit, o fins al 15 de març, previ al començament del curs.